torsdag 18 februari 2010

En lista

Saker/Personer jag har stört mig på idag:
- Alla otaliga och repektlösa fotgängare som anser att cyklarna lika gärna kan få slira runt på isen när de själva ska få gå i godan ro på de fläckar utan is. Problemet är att detär mycket svårare att cykla på is än att gå på is. Tack för det, fotgängare.

- Alla de männsikor som går/cyklar sakta framför en. Inget mer behöver sägas.

- Snön som började falla(ösafalla) i lagom tid tills jag skulle cykla hem. Detta medförde att de människor som mötte mig på hemvägen kan ha blivit lite rädda när de sett mitt svarta smink som p g a snön prydde mina röda kinder.

- Det oförutsägbara klimatet. Hur många gånger ska vi behöva tro att: "Ja, nu börjar snön smälta" då det genast börjar snöa igen?

- All denna skola. Tur att det är lov om en dag.

- Människor som skickar aningens fjantiga sms (ja, jag syftar på en specifik person).

- Stress inför allt som ska göras.

Nu när jag ser över min lista ser jag att mycket har att göra med vintern. Jag vill inte vara den som är den, men lets face it, ingen vill ha en vinter som har gått till överdrift. Jag hoppas man kan ha överseende med alla mina aggressioner över vädret, men det är det enda jag har att klaga på för tillfället, det mesta andra är bra. Daglig skratterapi i matsalen. Det gillar vi.
Peace

Inga kommentarer: