lördag 30 maj 2009

Änglar och Demoner

Nyss kom jag hem från att ha sett Änglar och Demoner(det låter bättre på engelska men jag skriver det på svenska ändå) med Klevia och Erik. Den var bra, väldigt mäktig. När antimateria träffade på materia och det blev en sådan ofantlig energi-explosion, var det överväldigande. En liten tanke dök upp i mitt huvud. Tanken sa åt mig att det är det jag borde göra, det jag vill göra. Skapa antimateria. Det hade varit någonting det.

Barn kan vara riktigt söta. Idag, när jag var påväg hem efter en promenad med mikis och hennes nya hund Milton(gudomligt söt), gick jag förbi en barn och våra blickar möttes. Han hälsade glatt och log så alla hans mjölktänder syntes. Självklart kunde jag inte hålla tillbaka mitt största åh-vad-gulligt-leende och hälsa ännu mer entusiastisk tillbaka. Man kan liksom inte låta bli. Om mitt(eller mina) barn (om jag ska ha barn) kommer vara så sött (söta) kommer jag inte kunna stå emot alls. De kommer bli så bortskämda. Så svårmanipulerad är jag. Grattis till mig.

Nu ska jag göra något ytterst lugnt och sen gå och lägga mig. Det är match imorgon, och jag vill vara på topp. Det blir mycket roligare då.

Fred

PS. Lita aldrig på metrologer. Idag stod det i tidningen att det skulle bli fint väderoch prognosen var säker. Inte ganska säker som det brukar. Hur som haver, det blev inte fint väder förän klockan var kanske ett. Det tyckte jag var lite dåligt. Men jag är en optimist, så det är okej.

Inga kommentarer: