torsdag 15 januari 2009

Aktuellt 21.00

Spännande dag idag. Kemi slutprov från 08.15-11.15=huvudverk, men nu är kemi A över också, jag kan äntligen dra en lättnads suck. Dagen flöt på som vanligt, mjölklab. på biologin. Det gick ut på att vi skulle bryta ner laktos i mjölk. Titeln på labben var typ: Mjölk så katter kan dricka det. Detta namn har en lab. som vi ska göra, lektionen efter att jag har avslöjat att min katt alltid dricker mjölk. Dock är katter laktosintolerant=stackars min katt. Så när jag såg vad labben hette kände jag mig ganska utpekad. I varje fall efter biologin hade vi historia. Jag och några kommer försent och när vi kommer in ser vi en snubbe med en stor kamera och en kvinna med en svt-mick. Happ, vi blir filmade därför att katedralskolan i lund har fått spetsbreddning inom historia och min historialärare införde det. Därefter blev bl a jag invjuad och detta. Det gick väl ganska bra, bortsett från att jag såg trött ut, dåliga svar och förkylning. Plus att jag sedan upptäckte att man var ganska inzoomad i kameran. Men ajg ska inte klaga, ändå ganska fett att vara med i tv om det nu blir så.

Detta inlägget blev väldigt tråkigt, men ajg orkar inte skriva med entusiasm. Det får gå ändå.

xo /Maria

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag tkr du var väldigt duktig :D det var kul att se kända ansikten!

Goldentouch sa...

babe! jeez, numera tv-kändis! på ngra fåfå minuter! huuh