torsdag 4 september 2008

Tordagtorsdagtorsdag

En mycket spännande dag. Jag var i skolan (som vanligt, känns om det är det ända jag har att berätta om i denna blogg, jag får skärpa mig!) och var på hälsosamtal. Ett samtal som egentligen skulle äga rum först om två veckor. Det betydde att jag inte hann planera vad jag skulle säga. Men jag valde att vara en god vän och byta med en som inte kunde idag. Så jag funderade allvarligt på att bara skita i att låta vettig och säga att jag tar droger, är gravid, har anorexia, har bullemi, snusar/röker och går på antidepressiv medicin(och då menar jag itne piller utan starksprit, altenativt läkarsprit). Dock hade jag inte tillräckligt mycket stake i mig för att säga det. Så på enkäten hoppade jag helt enklet över att skirva hur ofta jag dricker(jag var faktiskt ärlig och kryssade i det ändå). Dock frågade hon sen(alltså skolskötersakan, hon jag var på samtal hos) ändå så jag svarde ärligt. Då kommer frågan: burkar du bli berusad? Jag: "Nja det tycker jag inte..." och sen råkar jag lägga till "bara ibland. Då såg hon plötsligt orolig ut och jag var tvungen att använda av mina naturligt medföddda charm och stryka över det. Summan av kardemumman blev helt enkelt att hon verkade tycka att jag är en väldigt mogen person(vilket stämmer) och att hon inte tyckte att hon behövde råda mig om något. Som om jag ändå skulle använda mig av råden. Men ja

Dagens bästa var dock när jag räddade Emmas liv(okej kanske ltie dramatiskt) genom att knuffa henne bort från en bil. Det som inträffade var då att Emma tryckte sig upp mot byggnades hus som var bredvid. Jag tyckte det såg kul ut så jag tryckte på(misstolka inte). Plötsligt ser vi två personer som bokstvligt talat hade tappat haken så den var nere vid golvet. Då insåg vi att det var läge att bege sig bort från fönstret. Det var roligare än det låter. Ialla fall är det helg snart=uppvilning för nästa vecka. Man får at en vecka i taget så att säga.

Peeeeace out

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, alskar de samtalen.........