onsdag 1 april 2009

IPRED

Och så detta hett omtalande ämne, IPRED som trädde i kraft idag. Det är nog 2009s största aprilskämt. Då jag inte har vetat så mycket kring denna inkräktande lag, har jag tagit mig tiden och tagit reda på mer fakta. IPRED står för International Property Rights Enforcement Directive har jag nu lärt mig. Eftersom detta inte är en informerande blogg, mer än informerande om vad jag gör, så tänker jag inte skriva tråkiga saker om IPRED. Men jag kan säga detta: Det är en kränkning mot ens privatliv! Jag har än sålänge inte träffat på en enda person som tycker det är okej att staten får snoka i ens privatliv. Räcker det inte att de lägger sig i vad man skriver i ens mail? Jag blir arg. Vad blir det av Sverige? Detta trodde jag inte om den blåa regeringen. Fast di röde skulle säkert gjort detsamma. Satans politiker. Hur som helst, nog med politik. Idag hade NV2orna på katedralskolan MaC slutprov. Så vi satt från 12.00-15.00 och räknade derivatorer, geometriska summor och gud vet vad. Det medförde att jag nu är lite trött. Blir nog sängen tidigt idag. Om jag har tid så att säga. Blir tvn nu.

peacE

Inga kommentarer: