onsdag 29 april 2009

Känn opeppen...

Då har ytterliggare 1 vår-månad gått. Imorgon är det valborg och förste maj på fredag. Inför valborg känner jag just nu opepp. Valborg har aldrig varit min melodi, men i år är det en faktum(i alla fall känslan inför det). Jag skulle egentligen med till Josefins sommarstuga, men detblev inte så. Det gjorde mig lite deppig (dock skulle vi cykla dit, och jag gillar inte att cykla så det är väl bra). Istället ska jag tillbringa första delen av kvällen hemma med lite familjevänner och därefter bege med mig Fille till genarp. Jag har aldrig varit där, så vi får se hur det bonnhålen firar valborg. Det blir säkert spännande.

Eftersom vi talar om litteraturen på svenskan för tillfället, talar vi självklart om en av historiens störste, William Shakespeare. När vi pratade om det kom vi in på hur teatern var på 1600-talet och hur människor var då. Min lärare berättade hur de inte hade några hämningar. Jag kan då inte låta bli att undra; är vi tråkigare idag? Har människans personliga prägel försvunnit och ersatts av kunskap? Man kanske borde satsa på att bli livlig som en 1600-talmänniska?

Jag måste bara avsluta med att citera Malin (SOM FÖRESSTEN ÄR 18 IDAG! GRATTIS!)
"Jag gillar smala killar så länge de itne är tjocka"

Mycket begåvat, gillar det!

God natt /M

Inga kommentarer: