tisdag 18 november 2008

D-dag och Lunds universitet

D-dag i mitt hjerta. Ja, för att det behövs verkligen. Jag känner att jag har samlat krafter idag så jag är på g imorgon igen. Dennat tisdag har jag varit extra flitig faktiskt, gjort mer än att bara slappa. Dagen började med att jag blev väckt halv nio. Happ tänkte jag ska bara vila mig lite. En timme senare när klockan skulle varit halv tio vaknade jag igen. Den var halv nio. Igen. Jag insåg att jag måste sett väldigt fel och det gjorde mig glas. Så jag somnade igen och blev väckt tio av mikis. Vi skulle inpektera olika utbildningar vid Lunds universitet eftersom det var informationsdag idag. Självklart regnade det väldigt väldigt mycket så mormor körde oss. Vi var på civilingenjör, naturvetenskap, kemi osv och biomedicin. Jag tror jag fastnade mest för kemin, men vem vet vad framtiden planerar för mig?

Efter att ha varit lite hos Ulrika och ätit fickpinnar chillade vi hem med bussen. Det regnade fortfarande och att bli plaskblöt var oundvikligt även fast vi åkte buss hem. Jag ska inte klaga, men eftersom jag har lyckats dra på mig ännu en fökylning är regn och kyla inte det mest idylliska. Jag klarade mig i alla fall hem. Sedan dess har jag dammsugit och pluggat. Det känns som om jag har lite motivation.

Nu tänkte jag måla om naglarna, pusshej /M

Inga kommentarer: