söndag 8 mars 2009

Blött

Tänk er en dag man bitande kyla, smattrande regn och häftig blåst. Stegen man tar ut på den plaskblöta planen, där det är mer vatten än grus. Att bli geggig är oundvikligt. Ju längre matchen är igång, ju mer blöt blir man. När man springer fylls skorna mer och mer med pölar. I 1,5 h.

Jag vet att jag inte ska klaga(observera dock min fina lilla berättelse, visst blir det lite mer dramatiskt?) men att spela idag var itne särskilt kul. Inte alls så farligt som i texten ovan, men ändå, blöt och kall var resultatet. Samtidigt som vi var 11 spelare från ordinarielaget där några inte har tränat på typ två veckor. Som avbytare hade vi två från 94-laget. Dom spelade bra, men det är ju inte samma sak som det hade varit med ordinare. Så matchen var lite floppig. Skit samma.

Lite senare ska jag till Josse. Det ska bli mysigt och vi ska mysa och kanske tänka lite på Rhodos. Min helg nr. 2 börjar nu. Vi är nämligen lediga på måndag och tisdag. Wi jag blir glad :)

Tack för mig, freden

1 kommentar:

Gulla sa...

Madde du gör min dag! Men jag kommer aldrig förstå varför man utsätter sig för något sådant som man gör när man går på fotboll....