måndag 2 mars 2009

En vanlig regning måndag

Såhär undviker du att skriva din lab.rapport bäst:
- Lyssna på musik samtidigt som du ska skriva, det gör att du måste byta låt ibland plus att du blir distraherad.
- Tänk på andra saker du vill göra och intala dig själv att de är väsentligare. t ex skriva i din blogg, se ett viktigt program, äta eller städa ditt skrivbord.
- Var inne på msn och chatta med många. Det kommer defnitivt uppehålla dig när du måste berätta om hur jobbig din lab.rapport är.
- Intala dig själv att du har tid att skriva den imorgon, din koncentration är säkert bättre då.
- Stäng av din dator.

Ja, några av dessa punkter har jag kört med hela eftermiddagen. Vi kvar över fem insåg jag att jag måste nog skriva ändå. Lab.rapporter i all allmänhet är inte jobbiga men denna är krånglig; svår att formulera liksom. Så jag skrev en sida och sparar det jobbigaste till imorgon, nämligen diskussionen.

Idag har det regnat mycket och därför blev det bussen till och från skolan. Alltid lika intressant att studera människor som är jäktade och kanske lite sura. Stackars busschaför, han brukar vara den människor tar ut sin morgonilska på. Idag var det en extra söt som till och med sa "välkommen in". Livet är hård, sade bonden. Grymt, sade grisen.

Acne




Peace

1 kommentar:

Gulla sa...

Tack för tipsen! Ska nog prova lite av det där nästa gång jag ska skriva en sådan!