onsdag 11 februari 2009

Snö blir tö och sen mer snö

Jag tror att snö och tö är det mesta fantasilösa rimparet du kan använda. Det kan knappt räknas som rim. Hur som haver så kom vintern till Lund igår. På eftermiddagen började snöa och det har i princip snöat sen dess tills nu. Dock har en del snö blivit vatten nu på dagen. Det lär väl bli en fin isbana tills imorgon. Ingen cykel för min del i det kritiska fallet, jag skulle trillat säkert ca sju gånger innan jag ens hade kommit halvvägs. Illa

Än så länge har denna dagen varit bra. Inte alltför mycket ansträngade. En liten genant incident på tiorasten dock. Eftersom det utspelar sig lite interna snöbollskast har det en tendens att komma in en massa snö i byggnaderna(i nv-byggnaden smälter det inte direkt, bevis på hur kallt det är där!). Jag och Mikis sitter på bänken och väntar på Malin som står vid dörren. Jag bestämmer mig för att ta lite snö och kasta på henne. En perfekt liten snöboll låg på golvet som jag fyrade av mot Malin. Min kastförmåga är inte den bästa så det blev lite snett och kom på en person som plötsligt kom in genom dörren. Eftersom livet är ironiskt, lyckades snöklumpen hamna rätt i hennes urringning. Hon såg rädd ut. Någon minut senare är det en annan som kastar snö på sin kompis därinne. Hans kaffe som han hade skvätte upp lite och killen blev rosenrasande; han springer efter han som har kastat snö och kastar allt hans kaffe på snökastarens jacka. Jaja schysst.

Lunchen var också kul. Eftersom det är tråkigt för andra att lyssna om internt låter jag bli att berätta det. Fast det var kul. Nu ska jag inte skriva mer.

Fred ut


Modernatur har humörsvängningar.

I måndags kl 13.35..........................Idag(onsdag) kl 07.42

Inga kommentarer: